*찬양하라 그리고 경배하라 그 채플 안에서 [ Cerejeira Fontes Architects ] The Tree of Life Chapel - Braga, Portugal

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아름다움과 경외함을 같은 공간에서 느끼는 것은
잘못 된 일일까? 인간의 삶을 비유하는 우드 파빌리온 안에서 우리는
천국으로 가는 길의 단초를 만나게 된다.
카톨릭학교 내에 위치한 채플 파빌리온은 수행자들에게
일상적인 기도실 이상의 공간으로 이곳을 찾는 수행자 및 교인에게
많은 영감과 평온함을 선사한다.
20톤 가량의 우드 그리고 이것들의 아름다운 곡선, 켜켜이 쌓여 있는
우드 사이로 들어오는 자연채광, 이 모든 것들은 우리가 꿈꾸는
천국 또는 유토피아로 가는 키를 말하는 걸까?
못 하나 사용하지 않고 연결되어 있는 가구 짜임의 디테일의
끝에 6일의 창조와 1일 휴식이 있는 천지창조의 숨은 뜻이 있는 걸까?
치장하지 않고 있는 그대로의 모습만으로도 충분히
훌륭한 공간이다. 오히려 더 많은 수식어를 붙일 수록
공간을 이해하는데 오해가 생길 것 같다.

reviewed by SJ


Predisposed as we are to loving all things that involve curving wood, natural light and minimalism, it is not surprising we fell head over heels in love with this exquisite chapel. It is made with 20 tons of unadorned wood and not a single nail or metal fitting.
 
It is called Capela Árvore da Vida- Seminário Conciliar de Braga — The Tree of Life Chapel at St. James Seminary in Braga, Portugal.


Built inside the existing seminary, the chapel was designed by architects António Jorge Cerejeira Fontes and André Cerejeira Fontes, with sculptural work by sculptor Asbjörn Andresen.



All three are with the Braga-based Imago, also known as Cerejeira Fontes Architects - Imago Atelier de Arquitectura e Engenharia. Andersen is a Norwegian sculptor, who lectures and works in Sweden, Norway and Portugal. The Cerejera Fontes brothers are both engineers and architects currently pursuing PhDs in Urban Planning.



Other participants in the beautiful chapel project include sculptor Manuel Rosa, painter Ilda David, the organ builder Pedro Guimarães, Italian photographer Eduardo di Micceli and civil engineer Joaquim Carvalho.



The chapel functions as an intimate prayer room, a place of quiet contemplation for those living in the seminary. Every detail of the structure and its adornments draws its origins from the Bible. Even the overall floor plan and structural solutions echo the six days of creation and the seventh day of rest.

There is an intimate and gentle connection between the outside world and the chapel itself, with an inviting, fluid pathway leading into the space, instead of a categorical doorway with a heavy, excluding door.



from  thecoolhunter
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