이와 같은 형상을 구현하는 것은 생각보다 어렵지 않다.
라이노를 활용하여 볼륨을 디자인 한후 몇개의
명령어를 이용하여 3d객체를 2d로 펼칠 수 있다.
그리고 이것을 프린터 출력하여 연결만 하면
회의실에 유니크한 설치물을 얻을 수 있다.
컴퓨터 소프트웨어의 발전과 기술의 발전으로 우리는
디지털로 다양한 형상을 구현한다.
하지만 우리가 그것을 '그림'이라고 부르는 가장 큰 이유는
재료의 한계와 구축방법의 부재로 인한 패브릭케이션의 부재가 크다.
아직은 우리가 걸어가야 할 길이 멀기만 하다.
reviewed by SJ
라이노를 활용하여 볼륨을 디자인 한후 몇개의
명령어를 이용하여 3d객체를 2d로 펼칠 수 있다.
그리고 이것을 프린터 출력하여 연결만 하면
회의실에 유니크한 설치물을 얻을 수 있다.
컴퓨터 소프트웨어의 발전과 기술의 발전으로 우리는
디지털로 다양한 형상을 구현한다.
하지만 우리가 그것을 '그림'이라고 부르는 가장 큰 이유는
재료의 한계와 구축방법의 부재로 인한 패브릭케이션의 부재가 크다.
아직은 우리가 걸어가야 할 길이 멀기만 하다.
reviewed by SJ
manchester-born liam hopkins of lazerian design studio has developed 'pupa', a habitat inside bloomberg's london office. the project is part of 'waste not, want it', a series of commissions by design agency arts co for pieces of work made almost entirely out of bloomberg waste. hopkins was one of seven creatives asked to use materials found in a storage warehouse and redevelop them into installations.
the inhabitable sculpture is fashioned out of 3,972 cardboard boarders to make up the frame, while just as many triangles are used for the exoskeleton. to get the desired form, the shape was computer generated, then extracted
from the virtual model to make flat parts. the end structure is glued together entirely by hand.
the chairs are made from 180 wooden pallets which were taken part and reassembled. the seats are leather offcuts tied
around the frames. the organic silhouette creates an atmosphere that is reminiscent of shelters such as caves and beehives, but also references the vaulted ceilings of church naves.
from designboom