빛과 그림자가 만들어 내는 거대한 인간조각상과 말의 조각상은 일반적인 조각상는
달리 관람자와 상호 교류합니다. 이러한 인터렉티브 설치물은 예술품에서 벗어나
관람자와의 맞춤설정이 가능하기 때문에 향후 마케팅을 위한 중요한 수단으로 사용될 것 입니다.
잠재된 고객의 호기심을 유발시켜 상황에 동참시킴으로써 적극적인 소비의 영역에 끌어 들입니다.
이와같은 생활패러다임의 변화는 모바일 디바이스의 발전으로 더욱더 많은 접점을 만들어 나갈 것 입니다.
세상은 당신이 생각하는 것보다 더 빨리 변하고 있습니다.
But what we love most is the way his No Shadow pieces – large animal and human sculptures made of strands of light - evoke a sense of playfulness, awe, possibility and wonder. We find ourselves unable to stop staring, unwilling to leave the area of influence of the magical, somehow celestial beings and creatures.
Tojiki was born in 1975 in Miyzaki, Japan, and graduated from Kinki University in 1998 as an industrial design engineer. After a stint designing home appliances, he launched his artistic career full-time in 2003. Of the No Shadow pieces, he says “An object is seen when our eyes capture light that is reflected from the object. If we extract just the light that is reflected from ‘something,’ are we still in the presence of that ‘something?’ Using contours of light, I try to express this ‘something.’” We envision all sorts of opportunities for brands to use this type of sculpture at events, launches, stores, showrooms… - Tuija Seipell.