맨하탄 카툰 뮤지엄
카툰과 건축물의 만남을 유쾌하게 해석했네요.
외피의 기본면을 콘크리트와 유리로 정의 한후 그 외피를
펀칭메탈로 표현하여 마치 예전 카툰 그림을 확대하면
도트가 보이는 것 처럼 표현했네요.
카툰의 빈티지 도트가 건물에 입혀서 건물전체가 3차원 카툰이 되었어요.
2D의 가상공간이 3D 현실공간으로 재 탄생하게 된 거죠.
디자인의 경계를 넘나드는 일련의 과정의 디자인간의 소통이
굉장히 중요한 것 같아요. 건축물이라는 딱딱한 생각을 한다면
이번 프로젝트 같은 해석은 나오기 힘들겠죠.
set for the urban context of manhattan, new york, the 'museum of comic and cartoon art' (MoCCA)
by reid nystrom and alessandro ortiz is a design proposal for a new facility dedicated to the education
and preservation of the graphic and literary medium. sited on a 14,000 square foot lot,
the multi-storey museum aims to be the architectural embodiment of the art form in both its internal
organization as well as its exterior treatments.
by intersecting layers of metal, concrete, crosshatched and fritted glass, the building's volume is
wrapped in an effect that mimics vintage comic ben-day dots. the layout of the facilities,
which include a gallery, retail spaces, a library, a cafe, convention and conference centers,
lecture halls, and a theatre, are organized to create a fully immersive environment that could be
'read' as one proceeds through the building, continually expanding and contracting the spatial
experience to reveal a narrative.
from designboom
카툰과 건축물의 만남을 유쾌하게 해석했네요.
외피의 기본면을 콘크리트와 유리로 정의 한후 그 외피를
펀칭메탈로 표현하여 마치 예전 카툰 그림을 확대하면
도트가 보이는 것 처럼 표현했네요.
카툰의 빈티지 도트가 건물에 입혀서 건물전체가 3차원 카툰이 되었어요.
2D의 가상공간이 3D 현실공간으로 재 탄생하게 된 거죠.
디자인의 경계를 넘나드는 일련의 과정의 디자인간의 소통이
굉장히 중요한 것 같아요. 건축물이라는 딱딱한 생각을 한다면
이번 프로젝트 같은 해석은 나오기 힘들겠죠.
set for the urban context of manhattan, new york, the 'museum of comic and cartoon art' (MoCCA)
by reid nystrom and alessandro ortiz is a design proposal for a new facility dedicated to the education
and preservation of the graphic and literary medium. sited on a 14,000 square foot lot,
the multi-storey museum aims to be the architectural embodiment of the art form in both its internal
organization as well as its exterior treatments.
wrapped in an effect that mimics vintage comic ben-day dots. the layout of the facilities,
which include a gallery, retail spaces, a library, a cafe, convention and conference centers,
lecture halls, and a theatre, are organized to create a fully immersive environment that could be
'read' as one proceeds through the building, continually expanding and contracting the spatial
experience to reveal a narrative.
from designboom
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