*우든 브릿지 뮤지엄 [ kengo kuma + associates ] yusuhara wooden bridge museum

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더이상 드라마틱한 뷰를 만들어 낼 수 있을까?
보고 있는 사람마저 겸허하게 받아 들일 수 밖에 없는
건축의 힘은 다시 질서정연하게 정열되어
켜켜이 쌓여진다.

우리네 한옥에서도 깊은 처마선과 지붕을 만들기 위해
사용한 다포양식이 현대적 재해석 과정을 통하여
빔앤거더 그리고 필로티 형식으로 구현되었다.
이것은 동양과 서양의 만남이며
오리엔탈 건축양식과 근대모던양식의 만남이다.
또한 일본의 아름다운 자연풍경은 우드브릿지 뮤지엄을
든든히 받혀주는 백그라운드로 공간의 감수성을
확장시켜준다.
드라마틱한 공간이 주는 감동은
공간을 장소로 확장시켜주고
주변자연환경과 교감하여
자연화 된다.
(무언가를 한번더 설명해야 하는 공간이 아닌
설명이 굳이 필요 없는 원래부터 그곳이였던
당위성을 갖는 자연과 같은 공간)
당장이라도 달려가서 집적 눈으로
확인하고 싶다.

reviewed by SJ

located in kochi prefecture, japan is 'yusuhara wooden bridge museum' by tokyo and paris based practice,
kengo kuma and associates. blending traditional japanese aesthetics with a contemporary language, the museum seeks
to harmoniously coexist with its surrounding natural landscape.


an arrangement of alternating and interwoven beams compose the wooden structure which appears to float in the air,
supported by a single central pillar. two glass shafts flank each end, their translucent rectilinear bodies camouflaged
into the vegetative background.



responding to the constrains of the site, the building features a sculptural triangulated form, which follows the contours
of both the adjacent hill and neighboring structure. a solid glazed volume tops the permeable platform allowing the unit
to gradually lighten and merge with its surroundings.



the overlapping layers of wood are translated onto the ceiling indoors where the same inverted triangle form is also evident.
floor to ceiling glass panels enclose every side, providing the communal main hall and each collection room with views
outwards.




from  designboom

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