145제곱미터의 아파트 공간은 주변환경과 전통적인 디자인 양식을
겸허이 받아들이며 현대적인 감각으로 무장한 주거 인테리어를 보여준다.
인테리어의 시작은 공간을 흐름을 막고 있는 구조기둥-주출입구 앞에 위치하여
입출입 동선은 물론 공간에 흐름을 막고 있다.-을 효과적으로
공간배치에 있어서 배제하는가 이다. 벽면에 우드판넬로 디자인 한후 다시 커다란 식탁을
배치 한후 거실 편으로 공간을 열어둔다.
이것은 공간의 시야를 회유하여 시각적 확장으로 공간을 활용한다.
여기에 서로 다른 듯한 디자인의 조합-전통과 현재, 다양한 컬러톤의 매치,
다양한 디자인 코드의 결합-은 거실을 다채로우며 컬러풀한 공간으로
변화시킨다.
이와는 반대로 메인침실은 블랙앤 화이트로 차분하게 디자인하여
숙면을 취할 수 있는 공간으로 디자인 하였다.
다양한 조합속에 일정한 규칙으로 공간을 정의해 나가는 인테리어 디자인이
신선한 에너지와 힘이 느껴진다.
reviewed by SJ
The base for the decoration was the fusion of polymer cement, minty and blue colors and the use of a whole wall covered in pinus, a wood that has virtually no commercial value in Brazil. Another high point of the project was to expose the structural column right in the entrance door, composing a beautiful set with the dinner table. An important point is: all the main pieces such as tables, sideboards and sofa are designed by the architect.
The owner was already a great admirer of Guilherme’s work, so during the whole process she insisted on buying several pieces designed by the architect. This partnership worked out so well that she decided to open a company just to represent Guilherme Torres’s products in all Brazil and around the world. Other design pieces that made a difference were the Shadowy chaise, Moroso, Guilherme decided to use inside the apartment, since it is originally an outdoor piece. The rugs and wooden chair with steel legs are from Diesel and the dinner table chairs are from Driade. The piece of art beside Shadowy chaise is by João Machado and the one above the sideboard is by Eliane Prolik. In the master bedroom, the decoration is completely the opposite to the explosion of colors of the living room. Black and white used on furniture, bed linens and even the frames. Above the headboard, an art piece of João Machado and bed linen of Ari Beraldin. The kitchen received furniture in black lacquer, countertops in Corian and Smeg home appliances. The Living room walls, gives continuity to the kitchen, since there are no doors dividing the spaces.