*모던니즘 카사 [ Pezo Von Elllrichshausen Architects ] Casa Cien

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자연과 만나는 모던함의 극치는 거친 석재에서 만나 또다른 자연의 한 부분이 된다.
수직과 수평의 두개의 큐빅이 만나 하나의 볼륨을 형성한다.
이것은 다시 상층부의 12개의 유닛으로 나누어지며
저층부의 주 생활공간과 나뉘어 진다.

상층부에 위치한 12개의 유닛은 개별적인 사색의 공간과

다양한 공간감을 거주자에게 주며 건축과 사람의 관계를 좁혀주는 역활을 한다.

자연과 사람 사이에 위치한 건축은 그렇게

관계를 이어주며 3개의 개별적인 객체가 아닌 하나의 공감대가 형성되도록 도와주는데

어쩌면 이것은 극도로 절제된 공간에서만 느낄 수 있는 것이 아닐까 싶다.

그동안 우리는 너무나 많은 부분에서 치장하고 장식을 하며

공간을 홰손하는 일을 서슴치 않았다. 하지만 진실된 공간은

그 자체만으로도 사람과 자연을 이어주는 훌륭한 매개체 역활을 할 수 있다.


하지만 한편으로는 이런 생각도 든다.

거주자에게 유용하게 활용가능한 저층부에서 주 생활이 가능할 것이고

아마 상층부는 명상이나 색다른 공간의 체험으로 유지 되지 않을까 싶다.

차라리 이와 같은 프로그램으로 게스트 하우스같은 숙박시설로 활용하는 편이

더 많은 사람들과 공유 할 수 있는 장소가 되지 않을까 싶다.


reviewed by SJ


Decisive coincidences such as the amount of steps on a hill path nearby, or the statue of an old cypress that reminds those described by Pater, or even the whole number of the elevation above sea level that defines the podium could be used to explain the format of this building’s silhouette. But the reasons that shape a house are always others; always the same ones.


Within two unified formats, an extended floor plan and a concentrated one, we organize the same unit twelve times: a square figure asymmetrically divided into four rooms.
Sometimes central, others lateral, or even in a diagonal disposition, each unit establishes a different relation amongst the rooms. Potentially, the lower rooms will be occupied with the heavy duties of a workshop. The upper rooms with the almost immaterial routines of the everyday trades, always imagining edifices from the air to, sooner or later, fabricate them somewhere else. Trapped between these two factual worlds the domestic life rests protected; a large room for the daily use and a couple of bedrooms piled on it for the night. The main room steps down towards the west. By maintaining the lintels at one defined horizon, the progressive sequence of frames makes the perception of its depth relative. Entering the main room is equivalent to diving under the platform defined by the whole number. You reach the studio by facing a mirror that shows in the inside what lies across the street. Entering the tower is a kind of blindness. Here, the cypress turned into steps locks into a continuous spiral that slowly offers the sight back while ascending. The construction is a regular and monolithic layering of concrete with exposed aggregate. A slight change in the size of the gravel differentiates the texture of the podium to that of the tower. In the interior the walls are wrapped by surfaces of painted wood, almost without thickness and barely interrupted by the galvanized steel frames that hold the windows in place.



from  architizer

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