*도교 파빌리온 기와 스킨 [ Kengo Kuma & Associates ] Xinjin Zhi Museum

반응형


역사를 재생하다, 대지를 재생하다.

도교의 신성한 장소인 라오쥔샨의 정신을 건축적 재료와 컨셉 그리고 전시와 공간 속에

표현합니다. 자연과 조화 이 두가지를 중요시 여기는 도교의 정신적 철학을

건축물로써 보여주는 파빌리온 형태의 뮤지엄은 기존 대지가 갖고 있는

지엽적인 재료인 소성기와를 주요한 부재로 파사드를 디자인 합니다.

부유하는 기와 파사드는 북측에는 보행자 광장과 맞다며 플랫한 면을,

동측으로는 두개의 면이 가로지르며 비틀어지는 공간적 다이나믹함을

도로면에 일치 시킵니다.


밝음과 어두움.

공중에 매달린 기와에 의해 차단된 직사광선은 아름다운

그림자 패턴을 생성하며 자연과 조화를 내부와 외부를

구분짓지 않으며 동화시킨다. 자연속으로...


reviewed by SJ



The design of a pavilion-like museum in Xinjin, China, reflects the Taoist religion in its materials, concept, use of space and exhibitions.

The structure is located at the base of Laojunshan mountain, which is believed to be a holy place for Taoist pilgrimages. According to architect Kengo Kuma, the architectural emphasis is on two fundamentals of Taoism: nature and balance.

The tiled façade is made of locally-sourced materials that were made on-site using techniques traditional to the region. The northern side, which faces a pedestrian square, is flat; on the eastern side is a large tiled screen which twists across the façade, corresponding to the road. The museum is also surrounded by pools of water, some of which are hidden behind tiled walls.

Inside is a spiral-shaped exhibition space and rooftop terrace which has panoramic views of Laojunshan mountain and Xinjin.





from  frameweb


댓글

Designed by JB FACTORY