*쿠웨이트, 엣지 아파트먼트[ Studio Toggle ] Edges Apartments

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쿠웨이트 살미야, 외국인 거주지역에 위치한 엣지 아파트먼트에 사용된 벽돌은 두가지 측면을 고려한 건축어휘로 적용된다. 지역으로 부터 분리?(지역 내 위치한 인근 건축물과 차별화 되는) 아이텐티 캐릭터 구현과 쾌적한 거주환경을 제공하는 완벽한 기능성을 고려한다. 건축의 시작, 컨셉의 시작은 지역재료를 사용한 소성벽돌의 건식공법을 이용한다. 주요 구조체인 콘크리트의 마감재 역활 또는 노출콘크리트와 매치를 이루며 그 특유한 물성을 표현한다. 여기에 입면 중심부(알루미늄 루버)를 기점으로 비틀어진 각각 측면은 단순함 속에서 리드믹컬한 파사드 디자인을 표현, 건축물의 역동적인 드라마를 완성한다. 이러한 캐릭터 구현은 물론 기능성과 내구성 또한 매우 중요하다. 작렬하는 태양, 특히 사막기후인 쿠웨이트의 여름철 외부 날씨(모래 폭풍을 포함한)로 부터 내부를 쾌적하게 유지시켜주는 건축재로 벽돌은 매우 적당한 값어치를 구현한다. 

이를 통해 아파트먼트는 지역으로 부터 차별화되는 캐릭터 구현은 물론 지역 날씨로 부터 쾌적한 거주환경을 확보하는 공동주거로 제공된다.

reviewed by SJ,오사



The ‘Edges Apartments’; with its articulated brick cladded façade; lights up one of the back-streets of the predominantly expat neighborhood of Salmiya, in Kuwait.



Architects: Studio Toggle
Location: , Kuwait
Design Team: Gijo Paul George, Hend Almatrouk
Area: 25000.0 ft2
Year: 2014
Photographs: Gijo Paul George

A simple rhythmic twist, achieved by transposition of the vertices on either side of a finite axis imparts dynamism and drama to the façade. A very restrained palette of locally sourced natural brick and exposed concrete finish further emphasizes the massing and gives the building its unique personality.

The challenge for the Architects was to give the building an instantly recognizable identity at the same time respecting an extremely restrictive budget. Functionality and serviceability were also as important. The building had to withstand the unforgiving summer heat of Kuwait made unbearable also by the occasional dust/sand storm.

The fired brick cladding acts as an effective thermal protection as well as being hardy enough, along with the exposed concrete finishes, to withstand the harsh desert climate. The major windows are recessed to block out the direct sun and Aluminum louvers are employed wherever possible to reduce the heat gain and the glare.

These small but calculated steps along with the rhythmic façade makes the Edges Apartments stand out amongst the rows of expat housing in the area.













from  archdaily

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